Mateřská škola Trhový Štěpánov, příspěvková organizace je umístěná v jednopatrové budově, která byla slavnostně otevřena v roce 1978. Nachází se na okraji města Trhový Štěpánov, v těsné blízkosti základní školy. Vzhledem k přírodě, nedalekému potoku a lesu vybízí ke každodenním procházkám. Díky blízkosti víceúčelového hřiště nabízí i dostatečné sportovní vyžití.
V hlavní jednopatrové budově se nachází II. a III. třída. Přebudováním hospodářského pavilonu v roce 2020 došlo ke vzniku I.třídy, která je určena dětem od 2 let. Tím došlo k navýšení kapacity o 20 dětí. Celková kapacita školy je nyní 76 dětí pro Trhový Štěpánov a její spádové oblasti. Mateřská škola poskytuje dětem celodenní pobyt od 6,30 do 16 hodin. Mateřská škola je samostatným právním subjektem.
V každé třídě se nachází třída, herna, umývárna, toalety, přípravná kuchyně, šatna pro děti a šatna pro zaměstnance. V bývalém hospodářském pavilonu sídlí ředitelna, kotelna a prádelna. V mateřské škole není umístěna kuchyně, jídlo je dováženo v termosech z jídelny základní školy. Samostatně si mateřská škola zajišťuje praní prádla, mandlování a udržování zahrady.
Na budovu mateřské školy bezprostředně navazuje zahrada, která byla v nedávné době zrekonstruována. Nachází se zde herní prvky (skluzavka, dopravní hřiště, pískoviště, prolézačka, vrbový altánek), které umožňují dětem pohybové vyžití, rozvoj smyslů a fyzické a psychické odolnosti.
Pracujeme podle ŠVP PV s názvem "Rok s obrázky Josefa Lady".
Základní myšlenkou naší školy je osobnostní a citový rozvoj dítěte s ohledem na jeho potřeby a zájmy. Rozvíjíme oblast estetického a citového vnímání přírody a učíme je úctě ke všemu živému, ke spoluúčasti na stavu a vývoji životního prostředí. Využíváme k tomu školní zahradu, nedaleký potok a les k přímému pozorování měnící se přírody a volně žijících zvířat.
Rozvíjíme jazykové dovednosti, čtenářskou pregramotnost, slovní zásobu, předmatematické představy a pohybové dovednosti.
Naším cílem je dovést dítě na konci předškolního období k tomu, aby vzhledem ke svému věku a osobním možnostem získalo přiměřenou fyzickou, psychickou a sociální samostatnost a také základy pro vzdělávání pro jeho celý život.
Naší snahou je vytváření estetického, podnětného a hygienického prostředí. Úzce spolupracujeme s rodinou, základní školou, pedagogicko psychologickou poradnou, logopedkou a dalšími centry, které mohou pomoci handicapovaným dětem, jejichž docházce se nebráníme.